Praktijk huisregels

In onze praktijk de volgende regels voor alle bezoekers:

Als u zich zich aanmeldt bij ons voor een afspraak en bij ons op bezoek komt, willen uw bezoek en dat van anderen zo prettig en veilig mogelijk laten zijn. Daarom hebben we voor onze praktijk huisregels opgesteld. Wij vragen u deze regels na te leven. 

Respect en veiligheid

  • Medewerkers en bezoekers gaan op een respectvolle manier met elkaar om.
  • Wij verzoeken u ten allen tijde aanwijzingen van de medewerkers van de praktijk op te volgen.
  • Mobiel telefoneren in de wachtkamer is toegestaan, wij vragen u wel rekening te houden met andere bezoekers in de praktijk.
  • Op verzoek van een praktijkmedewerker dient u een legitimatiebewijs te kunnen tonen.

Persoonlijke gegevens

  • Wijzigingen in adres-, verzekering-, telefoon- en medische gegevens gelieve (tijdig) aan de balie of per telefoon doorgeven. Wanneer er veranderingen zijn in uw gezondheidssituatie en/of medicatie, vergeet dit dan niet aan ons door te geven.
  • Tijdens uw eerste bezoek verzoeken wij u een vragenlijst in te vullen met betrekking tot uw gezondheid. Deze lijst dient u volledig en naar waarheid in te vullen. Dit, om mogelijke complicaties te voorkomen. Bij online inschrijven via deze website zit de vragenlijst reeds inbegrepen.
  • Wijzigingen in uw gezondheid en medicijngebruik dient u altijd aan ons door te geven.
  • Als nieuwe patiënt dient u een geldig legitimatiebewijs en uw verzekeringspasje te overhandigen tijdens de eerste afspraak. Dit geldt alleen voor diabetici.
  • Uw medische dossier is tegenwoordig gekoppeld aan uw BSN-nummer. Daarom is een inschrijving alleen mogelijk met een geldig BSN-nummer. Dit geldt alleen voor diabetici.

Eerste afspraak

Zodra u zich heeft ingeschreven zullen wij contact met u opnemen voor een eerste afspraak. Om hoge kwaliteit te kunnen bieden is het voor ons noodzakelijk om eerst een goed beeld te krijgen van uw klacht en uw eigen wensen.

Tijdens de eerste afspraak:

  • Maakt u kennis met uw behandelaar;
  • Worden uw wensen en behoeften in kaart gebracht;
  • Wordt uw behandelplan met u besproken;
  • Wordt de eerste behandeling uitgevoerd;

Let op: aan een intake afspraak zijn, net zoals bij ieder andere behandeling, kosten verbonden.

Afspraak verzetten of annuleren

Het verzetten of annuleren van een afspraak moet tijdig gedaan worden. Afspraken kunnen uiterlijk 48 uur van te voren kosteloos worden verzet/geannuleerd (zon- en feestdagen niet meegerekend).  Dit betekent dat een afspraak van maandag 11:00 uur op de voorgaande vrijdag 11:00 afgezegd dient te zijn. Bij een niet nagekomen afspraak zal de voor u gereserveerde behandeltijd in rekening worden gebracht. 

Afspraken en behandelingen

Behandelingen doen wij alleen op afspraak. De afspraken worden altijd met u of degene die verantwoordelijk is gemaakt.

Niet toegestaan in de praktijk

  • huisdieren;
  • roken, alcoholische dranken en drugsgebruik;
  • onverpakte voedselwaren en eten;
  • zonder toestemming fotograferen, filmen of geluidsopname maken;
  • agressieve uitingen en handelingen (lees hieronder verder).

Agressie

Geen enkele vorm van verbale of fysieke agressie is acceptabel. Wanneer onze collega’s of bezoekers zich onveilig voelen, kan de politie worden in geschakeld.

  • Bij verbale agressie kunt u denken aan schelden, dreigen of schreeuwen.
  • Fysieke agressie betekent elke ongewenste vorm van aanraking, zoals duwen, trekken of slaan. Ook slaan of schoppen tegen meubilair of muren/deuren/ramen vallen onder fysieke agressie.
  • Bij aanhoudende verbale agressie zal de praktijkmedewerker de verbinding verbreken. Bij ernstige verbale agressie wordt aangifte gedaan bij de politie.
            • Fysiek/lichamelijk geweld is onacceptabel en de politie zal altijd worden ingeschakeld. Als gevolg hiervan kan de praktijk de behandelrelatie opzeggen. Hier hoeft geen waarschuwing aan vooraf te zijn gegaan.
            • Kosten door beschadiging van de inventaris worden op de dader verhaald